Als je kijkt naar digital signage toepassingen dan zijn dat verschillende. Je kunt hierbij denken aan (instore) interactive, social media integratie, digital signage, muziek of mobile signage. Instore interactiveIn het geval van (instore) interactive bied je de klant het gebruik aan van touchscreens. Hierop kan de klant de nodige informatie vinden over bepaalde artikelen waardoor de kans dat ze deze zullen aanschaffen alleen maar groter wordt. De klant kan zelf bepalen welke informatie hij of zij wil zien over een bepaald artikel en in bepaalde gevallen is het zelfs ook mogelijk een product te bestellen via het scherm. In het geval van artikelen die op maat gemaakt worden wordt deze methode al vaak toegepast. Social media integratieIn het geval van social media integratie wordt de sociale media ingezet om klanten te trekken. Klanten kunnen op beeldschermen gebruik maken van social media zoals Twitter, Facebook, Flickr of Instagram en op die manier allerlei informatie verkrijgen over je onderneming en bijbehorende producten. Omdat nagenoeg iedereen tegenwoordig wel op een of meer vormen van social media actief is heb je meteen een groot bereik onder potentiele klanten. En meer klanten betekent meer omzet. Digital signageBij digital signage gaat het om het gebruik van (grote of kleine) beeldschermen waarop de klant informatie kan zien en lezen. Deze schermen kunnen op alle denkbare plekken geplaatst worden zoals bijvoorbeeld in de etalage van een winkel, bij een koffiehoek, in wachtruimtes en overal waar je maar wilt. De informatie die de klant of wachtende te zien krijgt kan over de onderneming zelf gaan maar kan ook afgewisseld worden met actueel nieuws en het weerbericht. Dit zorgt niet alleen voor variatie zodat men blijft kijken maar de persoon die naar het scherm kijkt pikt ook veel informatie op over het bedrijf waar de schermen hangen. |