Bij de zoekmachine-optimalisatie van je website is het herzien en perfectioneren van je content heel belangrijk. Content is King: hij moet nut hebben voor je klanten, maar ook de juiste hoeveelheid zoekwoorden (zowel long tail als short tail) bevatten. Die zoekwoorden mogen niet als spam overkomen, want dan verlies je de aandacht van je lezer. Al mag hier wel bij worden gezegd dat het tegenwoordig tamelijk moeilijk is om de aandacht van een internetgebruiker überhaupt langdurig vast te houden. Maar hoe komt dat? In dit artikel gaan we dieper in op niet alleen dit probleem, maar ook op de oplossing. Waarom lezen mensen geen langdradige content?Het is al een langere tijd het geval dat de bezoekers van je website een lang blog of lange pagina niet volledig lezen. Dat is algemeen bekend bij iedere SEO- en SEA-specialist. Een webpagina bekijken is niet hetzelfde als een boek of tijdschrift lezen. Voor die laatste activiteit ga je echt zitten, maar google je bepaalde producten, diensten of informatie, dan lees je een tekst scannend. Dat doen de meeste internetgebruikers zo:
Komt de kortere spanningsboog door social media?In 2016 vond er in de wereld van online content een grote verandering plaats: TikTok kwam op de markt. Deze app was vooral onder jongeren (maar nu ook onder steeds meer andere doelgroepen) super populair. TikTok is een social media-app met video’s die vaak niet langer dan een minuut duren. Door het grote succes van deze video’s passen andere sociale media zich nu ook aan deze vorm van content aan. Denk hierbij aan Instagram Stories, YouTube Shorts, enzovoort. Internetgebruikers zijn deze shortform content gewend, dus is het belangrijk dat je je online marketing hierop aanpast. De bezoekers van je site moeten snel kunnen vinden wat ze zoeken, zonder daar al te veel energie in te hoeven steken. Lukt dit niet? Dan gaan ze naar een concurrent. Zo trek je de aandachtWil jij ervoor zorgen dat je website-bezoekers hun geduld niet verliezen? Dan is het belangrijk dat de SEO van je website goed in elkaar zit. Het gaat hierbij om je content – die bij je doelgroep moet passen – maar ook om de techniek van je site. Semwerkt is een specialist in online marketing in Hoorn die jou kan helpen je website te optimaliseren. SEO-specialisten pluizen een SEO-strategie voor je uit en gaan samen met content-specialisten en copywriters aan de slag om van jouw website dé autoriteit in je vakgebied te maken. Wil je ook iets doen aan je social media en je ads? Dan werken er bij Semwerkt ook nog bekwame SEA-specialisten. Benader daarom Semwerkt om jouw online marketing te beheren!
|